ScaleFocus предоставя специализирани софтуерни решения, базирани на съществуващи продукти на глобални вендори като IBM, Amazon, Oracle, Microsoft, TIBCO, Appian и др. Знанията на специалистите в компанията са съсредоточени в телекомуникационния, банковия, финансовия, застрахователния, здравеопазване, логистичния, правителствения и образователния сектори.
Атанасия Василева работи като софтуерен инженер в ScaleFocus от една година. Какво мисли за участието си в проекта „Ученически практики – 2“ в който е включена като наставник на учениците: „Ученическите практики са страхотна инициатива, създадена с цел да обогати знанията по програмиране на децата, както и да ги научи да бъдат упорити в преследването на целите си. Подкрепям с две ръце практикуването на повече подобни дейности в българските училища.“
За колаборацията между бизнеса и училище и как това подготвя учениците за реализация след тяхното завършване: „Смятам, че общата работа между ИТ индустрията и училищата е една стабилна основа, която със сигурност би подпомогнала благоприятно кариерния старт на бъдещите ИТ кадри. На учениците се предоставя възможността да черпят знания и практически съвети от опитни специалисти, които със сигурност ще бъдат полезни в бъдещата им реализация в бранша. Фокусът на ученическите проекти, които разработват по Дейност 1 е центриран върху научаването на добри практики и развитието на логическото мислене на учениците. Мога да кажа, че човек никога не научава урока си пълноценно, докато не му се наложи да се сблъска със ситуация, в която е длъжен да приложи знанията си на практика. Така се случва и с децата – опитват нови варианти, не се получава, опитват пак и трупат опит, който със сигурност би се отразил добре върху изграждането им като бъдещи професионалисти. Учениците имат най-разнообразни идеи за проекти, не се придържат към баналните обучителни проекти като блогове, онлайн магазини и т.н. Успяват да мислят извън рамките и да проявят креативност, за което искам да ги поздравя!“
А дали е срещнала трудности при комуникацията с учениците, Атанасия отговаря: „В началото доста от учениците се притесняваха да говорят спокойно и открито с мен. За щастие, вече мога да заявя, че с течение на времето успях да открия правилния подход към тях, да ги предразположа и да изградим дори отношения. Както гласи популярната фраза, успяваме да съчетаваме полезното с приятното“.